Kuntokoutsin tietoisku: Karu totuus vatsalihasten treenamisesta

Kuntokoutsin tietoisku: Karu totuus vatsalihasten treenamisesta

Julkaistu: 18.8.2018


KARU TOTUUS VATSALIHASTEN TREENAMISESTA!

En tuomitse, mutta ethän hinkkaa eri vatsalihasliikkeitä päivästä toiseen kapeamman vyötärön ja/tai six packin toivossa..?

Keskivartalo(kaan) ei ”kiinteydy” pelkillä kohdistetuilla liikkeillä, koska rasvaa et saa palamaan kehostasi paikallisesti, vaikka kuinka toivoisit. Älä siis usko ja tuhlaa rahojasi eri velhojen haippaamiin ”sixpack 2 viikossa” -valmennuksiin ym. vatsalihashaastehömpötyksiin.

Näiden vatsalihastreenien hyötyjä on ihan testattu ja tutkittukin. Eräs tutkimus osoitti kovalla prosentilla, että 20min vatsatreeni, viidesti viikossa, kuuden viikon ajan ei nostanut keskivartalorasvan kulutusta lainkaan. Kaiken lisäksi suurimmalla osalla ilmeni tämän jälkeen alaselkäkipuja.

Keskitetyillä (järkevillä) vatsalihastreeneillä toki ON oma aikansa ja paikkansa! Silti parhaat ja tärkeimmät keskivartaloa kehittävät liikkeet ovat niitä joissa ei virallisesti edes harjoiteta keskivartaloa – mm. isot moninivel-liikkeet: mave ja kyykyt.

Mikälisikäli kyykkäät tai nostat maasta yhtään isompia romuja, niin onko vatsalihaksillasi varaa olla heikot..?

Keskivartalosi tärkein tehtävä onkin tukea ja hallita liikkumistasi tai oikeastaan kaikkea fyysistä toimintaasi. Coren tuen merkityksestä lisää yhdessä aikaisemmassa postauksessani!

..ja loppuun tylsä tosi-asia: se rasvahan palaa vain terveellisen ruokavalion sekä riittävän ja monipuolisen liikunnan avulla, mitä voimaharjoittelu tukee täydellisesti!

Videon löydät minun somekanavistani.

Facebook

Instagram

Laita jakoon jos tykkäsit 🙂Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Ilmaiset treeniohjelmat ja oppaat

Lataa ILMAISET treeniohjelmat ja oppaat, niin otat ensimmäinen askel kohti parempaa kuntoa.

Ilmainen treeniohjelma

Treeniohjelma – Koko vartalon tehotreeni

Tee tämä harjoitus kolme kertaa viikossa ja lepää vähintään yksi päivä harjoitusten välissä. Voit siis tehdä harjoituksen esimerkiksi maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Treeni-opas

Kuntoilijan treeni-opas

Näin kehityt kuntosalilla 100% varmuudella! Oppaan luettuasi treenikehittymisesi, suorituskykysi sekä fyysinen kuntosi nousee aivan uudelle tasolle.

Treeniohjelma – Koko vartalon tehotreeni

Tee tämä harjoitus kolme kertaa viikossa ja lepää vähintään yksi päivä harjoitusten välissä. Voit siis tehdä harjoituksen esimerkiksi maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Kuntoilijan treeni-opas

Näin kehityt kuntosalilla 100% varmuudella! Oppaan luettuasi treenikehittymisesi, suorituskykysi sekä fyysinen kuntosi nousee aivan uudelle tasolle.