Minä

Valmentaja & Urheiluhieroja Vesku Vehkaperä

Fysiikkavalmentaja, Personal Trainer, Urheiluhieroja Vesku Vehkaperä, Oulu

Moro! Nimeni Vesa-Matti Vehkaperä, tuttavallisemmin Vesku. Olen 29-vuotias Oululainen kunto- ja fysiikkavalmentaja – koulutukseltani olen mm. Liikuntaneuvoja (LPT), lisensoitu Personal Trainer (FISAF/EHFA), Kuntosalivalmentaja (FISAF/EHFA) ja Spartan 3D-Voimavalmentaja. Näiden lisäksi olen myös Koulutettu Urheiluhieroja, jonka ansiosta pystyn hoitamaan myös kehonhuoltosi klassisen- ja urheiluhieronnan avulla.

Asiakaskuntani koostuu tällä hetkellä pääasiassa tavoitteellisista kuntoilijoista ja eri lajien urheilijoista sekä joukkueista. Teen yhteistyötä mm. OLS Salibandy edustuksen, OHF:n, Kempeleen Lentopallon kanssa ja urheilijoista löytyy juoksijoita, palloilijoita joissa mukana mm. NHL -tason jääkiekkoilija.

Otan mielellään myös sinut mukaan valmennuspiiriini, mutta lukaisehan toki ensin vähän minusta.

Olen aina ollut hyvin kiinnostunut ihmisen toiminnallisesta suorituskyvystä, fyysisestä hyvinvoinnista ja siitä miten eri kunnon osa-alueiden harjoittelu optimoidaan parhaalle mahdolliselle tasolle. 

Kehitän ja päivitän osaamistani jatkuvasti eri pienempien lisäkoulutusten ja alan kirjallisuuden avulla. Tällä alalla jatkuva oppiminen on lähes välttämättömyys pärjätäkseen ja pysyäkseen mukana jatkuvasti kehittyvällä alalla, jotta pystyn tarjoamaan sinulle kokoajan viimeisintä tietotaitoa.

Liikunta ja urheilu ovat olleet intohimonani siitä asti kuin muistan, joten lajitaustani onkin melko kirjava. Päärunkona minulla on toiminut aina eri palloilulajit sekä monipuolisesti kuntosali ja toiminnallinen voimaharjoittelu. Pyrin myös aika ajoin kokeilemaan uusia treenimuotoja ja lajeja, mitkä tuo uusia ulottuvuuksia treeniin ja antaa myös paljon lisänäkemystä valmentamiseen.

Monipuolinen tietämykseni ja kokemukseni, yhdistettynä laajaan laji- ja harjoittelutaustaani mahdollistaa minua antamaan sinulle oikeat työkalut ja toteuttamaan toimivan, tavoitteitasi tukevan valmennuskokonaisuuden olipa lajisi tai päämääräsi melkein mikä tahansa.

Vahvuuteni on selkeästi voiman ja yleisen toiminta- ja suorituskyvyn kehittämisessä sekä eri urheilulajeja tukevassa harjoittelussa, mutta pystyn auttamaan sinua myös loistavasti esimerkiksi kiinteytymis ja painon pudotus tavoitteiden kanssa.

Ravinto-asioissa en pistä sinua laskemaan ja punnitsemaan joka ikistä suupalaa, koska se on hyvin stressaavaa ja ei ole pitkäkestoista touhua. Opetan sinulle terveellisen ravitsemuksen perusperiaatteet, joita noudattamalla saavutat takuulla tavoitteesi.

Työssäni on aina ytimessä itse valmennettava ja valmennuksen laadukas toteutus, jolla mennään suoraan kohti tavoitteita. Itse valmentajana olen rennon rauhallinen ja osaan kuunnella asiakastani, mutta tarvittaessa osaa olla myös riittävän vaativa, jotta harjoittelu pysyy tehokkaana.

Arvostan todella paljon nykyistä asemaani ja etenkin sitä, että saan tehdä päivittäin töitä ihmisten kanssa sekä samalla auttaa heitä pääsemään omiin tavoitteisiinsa ja löytämään sen paremman version itsestään.

Perinteiset ja toimivaksi todetut treeni- ja ravintomenetelmät

Kuntovalmennus, Fysiikkavalmennus, Personal Trainer, Liikuntaneuvoja, Kuntosalivalmentaja Vesa-Matti Vehkaperä - OuluValmennusfilosofiani perusta rakentuu perinteisistä ja toimiviksi todetuista harjoittelumenetelmistä, joissa keskitytään etenkin kehon luonnollisen liikkeen ja toiminnallisen voiman ja suorituskyvyn kehittämiseen 3D-fysiikkavalmennuksen avulla. Mukaan tulee myös kohdennettuja eri ”lisämausteita”, mitkä määrittelee tarkemmin sinun lähtötilanne ja tavoite.

Mutta mikä tärkeintä – laatu korvaa määrän!

Aina ensin tulee kartoittaa fyysiset valmiudet ja toiminnalliset heikot lenkit tulevaa harjoittelua varten. Vasta kun kehon häiriö- ja ongelmakohdat on korjattu voidaan keskittyä 100% itse fyysisen harjoitteluvasteen optimointiin ja suorituskyvyn maksimointiin. Näin vältytään turhilta, kehitystä hidastavilta vammoilta ja harjoittelun tuoma kehitysjatkumo on paljon laadukkampaa ja nopeampaa.

Nykyajan ongelmaksi näen valtavan tiedon ja tuhansien eri trendien määrän, josta on vaikea löytää juuri ne itselleen toimivimmat asiat. Nämä ”uskomattomat ja ainutlaatuiset menetelmät” ovat valitettavasti suurimmaksi osaksi pelkkää hyväuskoisten rahastusta, jotka ovat vain hetken hätäratkaisuja.

Sinä, kuin myös minäkin aidosti haluan, että esimerkiksi 15 kilon painonpudotuksesi tai voimatasojesi kehitys on pysyvää, ei hetken huumaa. Tämä onnistuu kun laitetaan ne kaikista tärkeimmät ja jo toimivaksi todetut linjat kuntoon, juuri sinun omien tarpeidesi ja tilanteesi mukaan.

Näin edetään jatkuvasti oikeaan suuntaan, saavutetaan kannaltasi arvokkain lopputulos ja mikä tärkeintä tehdään tavoitteestasi pysyvä muutos. Ankkuroidaan liikunnallinen ja hyvinvointiasi edistävä elämäntapa tärkeäksi osaksi perusarkeasi, mistä et enää halua, etkä pysty luopumaan.

Valitessasi minut henkilökohtaiseksi kuntovalmentajaksesi, voit olla varma että saat iloisen, osaavan ja motivoivan kaverin avuksesi päästäksesi henkilökohtaisiin tavoitteisiisi turvallisesti ja realistisesti.

Kuntovalmennus, Fysiikkavalmennus, Personal Trainer, Liikuntaneuvoja, Kuntosalivalmentaja Vesa-Matti Vehkaperä - Oulu

Saamme yhdessä varmasti hienoja tuloksia aikaan! Otahan yhteyttä niin laitetaan homma alulle 🙂

Koulutukset:

  • Liikuntaneuvoja, LPT (2014)
  • Personal Trainer, FISAF/EHFA (2014)
  • Kuntosalivalmentaja, FISAF/EHFA (2014)
  • Liikunnanohjaajan peruskurssi (2012)
  • Faskia ja Foamroller –koulutus (2017)
  • Screening ja Correcting Mobility -koulutus (2017)
  • Koulutettu Urheiluhieroja (2018)
  • Spartan Gear, Speed, Power, Agility & 3D – voimavalmentaja (2018)

Personal Trainer ja Kuntovalmentaja Vesa-Matti Vehkaperä, Oulu

 

 

 

 

 

 

 

 


Ota yhteyttä niin aloitetaan treenit »

Ilmaiset treeniohjelmat ja oppaat

Lataa ILMAISET treeniohjelmat ja oppaat, niin otat ensimmäinen askel kohti parempaa kuntoa.

Ilmainen treeniohjelma

Treeniohjelma – Koko vartalon tehotreeni

Tee tämä harjoitus kolme kertaa viikossa ja lepää vähintään yksi päivä harjoitusten välissä. Voit siis tehdä harjoituksen esimerkiksi maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Treeni-opas

Kuntoilijan treeni-opas

Näin kehityt kuntosalilla 100% varmuudella! Oppaan luettuasi treenikehittymisesi, suorituskykysi sekä fyysinen kuntosi nousee aivan uudelle tasolle.

Treeniohjelma – Koko vartalon tehotreeni

Tee tämä harjoitus kolme kertaa viikossa ja lepää vähintään yksi päivä harjoitusten välissä. Voit siis tehdä harjoituksen esimerkiksi maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Kuntoilijan treeni-opas

Näin kehityt kuntosalilla 100% varmuudella! Oppaan luettuasi treenikehittymisesi, suorituskykysi sekä fyysinen kuntosi nousee aivan uudelle tasolle.