Kuntokoutsin tietoisku: Lonkan alueen liikkuvuus & jääkiekko

Kuntokoutsin tietoisku: Lonkan alueen liikkuvuus & jääkiekko

Julkaistu: 24.7.2018


LONKAN ALUEEN LIIKKUVUUS & JÄÄKIEKKO

Jääkiekkoilijoilla on omat ongelma-alueensa, kuten jokaisen lajin urheilijoilla. Lätkässä ongelmia tuottaa mm. peliasento, jossa lonkka on jatkuvasti vahvasti koukussa – tämä aiheuttaa erityisesti lonkankoukistajalihasten kiristymistä.

Ongelmat ilmenevät usein juuri kesän off-season aikaan lenkkeillessä tai tehdessä muuta oheisharjoittelua, jolloin lonkankoukistajilta vaaditaan enemmän liikelaajuutta.

Kesäisin kiekkoilijat treenaa kehittäen niitä osa-alueita, jotka jäävät pienemmälle huomiolle kauden aikana – mm. peruskunto, voima, nopeus ja liikkuvuus. Näistä etenkin liikkuvuuden kehittäminen jää usein aivan liian vähälle huomiolle!

Liikkuvuuden kehittäminen on erittäin tärkeää niin vammojen ennaltaehkäisyn kuin myös suoritustehon lisäämisen kannalta. Hyvän liikkuvuuden ansiosta lihaksista saadaan paljon enemmän irti ja tätä kautta potkuihin tulee enemmän voimaa ja pituutta.

Videoissa muutama hyvä esimerkkiliike kehittämään lonkan alueen liikkuvuutta. Liikkeissä tärkeintä ei ole toistot, vaan se että liikkeet tehdään rauhassa, hyvällä tuntumalla ja mahdollisimman laajalla liikeradalla.

Videon löydät minun somekanavistani.

Facebook

Instagram

Laita jakoon jos tykkäsit 🙂Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Ilmaiset treeniohjelmat ja oppaat

Lataa ILMAISET treeniohjelmat ja oppaat, niin otat ensimmäinen askel kohti parempaa kuntoa.

Ilmainen treeniohjelma

Treeniohjelma – Koko vartalon tehotreeni

Tee tämä harjoitus kolme kertaa viikossa ja lepää vähintään yksi päivä harjoitusten välissä. Voit siis tehdä harjoituksen esimerkiksi maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Treeni-opas

Kuntoilijan treeni-opas

Näin kehityt kuntosalilla 100% varmuudella! Oppaan luettuasi treenikehittymisesi, suorituskykysi sekä fyysinen kuntosi nousee aivan uudelle tasolle.

Treeniohjelma – Koko vartalon tehotreeni

Tee tämä harjoitus kolme kertaa viikossa ja lepää vähintään yksi päivä harjoitusten välissä. Voit siis tehdä harjoituksen esimerkiksi maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Kuntoilijan treeni-opas

Näin kehityt kuntosalilla 100% varmuudella! Oppaan luettuasi treenikehittymisesi, suorituskykysi sekä fyysinen kuntosi nousee aivan uudelle tasolle.