Kuntokoutsin tietoisku: Treenivinkki, Inertia

Kuntokoutsin tietoisku: Treenivinkki, Inertia

Julkaistu: 8.7.2018


Treenivinkki: INERTIA MID RANGE

Hyvä tehokonsti lisään poweria liikeradan eri vaiheisiin ja sitä kautta koko liikkeeseen. Toimii erityisen hyvin esim. pysty- ja penkkipunnerruksessa.

Liike pysäytetään hetkeksi, joista paino joudutaan pusertaan räjähtävästi ylös aivan kuolleista eli elastinen voimantuotto suljetaan kokonaan pois.

Tässä kyseessä pystärin inertia mid range, jolloin romu herätetään henkiin liikkeen puolesta välistä. Näin kehitetään erityisesti liikkeen keskiväli-loppuvaihetta, mistä siirtovaikutuksena tulee kehitystä myös koko liikkeeseen. Toimii myös hyvänä tasannevaiheen rikkojana!

Tätä voi tehdä myös mm. low rangena jolloin liike lyödään elottomaksi liikeradan alkuosassa. Eli esim. pystärissä hieman hartioiden yläpuolella ja penkkipunnerruksessa hieman rinnan yläpuolella.

VIDEO: https://youtu.be/QvM5WfC7wUA

Laita jakoon jos tykkäsit 🙂Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Ilmaiset treeniohjelmat ja oppaat

Lataa ILMAISET treeniohjelmat ja oppaat, niin otat ensimmäinen askel kohti parempaa kuntoa.

Ilmainen treeniohjelma

Treeniohjelma – Koko vartalon tehotreeni

Tee tämä harjoitus kolme kertaa viikossa ja lepää vähintään yksi päivä harjoitusten välissä. Voit siis tehdä harjoituksen esimerkiksi maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Treeni-opas

Kuntoilijan treeni-opas

Näin kehityt kuntosalilla 100% varmuudella! Oppaan luettuasi treenikehittymisesi, suorituskykysi sekä fyysinen kuntosi nousee aivan uudelle tasolle.

Treeniohjelma – Koko vartalon tehotreeni

Tee tämä harjoitus kolme kertaa viikossa ja lepää vähintään yksi päivä harjoitusten välissä. Voit siis tehdä harjoituksen esimerkiksi maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Kuntoilijan treeni-opas

Näin kehityt kuntosalilla 100% varmuudella! Oppaan luettuasi treenikehittymisesi, suorituskykysi sekä fyysinen kuntosi nousee aivan uudelle tasolle.