TE3 Liikkuvuusanalyysi

Mikä on TE3?

TE3 Mobility training stick on suomalainen innovaatio ja modernisaatio perinteisestä jumppakepistä. Älykeppiä voidaan käyttää kehon liikkuvuuksien mittaamiseen jopa 1 asteen tarkkuudella.

Haluaisitko tietää tarkasti esimerkiksi selkärangan kiertoliikkeet ja kallistukset puolelta toiselle tai minkälaisella tasapainolla kykenet tekemään perusliikkeen kuten askelkyykyn tai esimerkiksi kyykkyhypyn voiman suuntautumisen ja kiihtyvyyden?

Testien analyysin perusteella voidaan antaa tehokkaita ohjeita epätasapainon korjaamiseksi ja liikkuvuuden parantamiseksi älykepin avustuksella juuri niille alueille, jotka korjaamista vaativat.

TE3 liikkuvuusanalyysi

Eri liikkeisiin perustuva kehon liikkuvuustesti. Testin numeraaliseen mittaustulokseen perustuva analyysi antaa kokonaisvaltaisen kuvan kehon tilasta ja potentiaalista.

Useat kansainväliset tutkimukset todistavat, että nivelten ja lihasten liikkuvuuden puute, yliliikkuvuus, puolierot ja liikehäiriöt kasvattavat mm. riskiä loukkaantumisille ja kiputiloille sekä laskevat kehon suorituskykyä. Liikkuvuusanalyysin kehitystyössä on mukana mm. Marko Yrjövuori, sekä huippu-urheilun ja kuntoutuksen ammattilaisia Euroopasta ja USA:sta.

Analyysi on kehitetty niille, jotka haluavat,

1. Välttää jännitys- ja kiputiloja

2. Ennaltaehkäistä loukkaantumisriskiä

3. Parantaa suorityskykyä

Liikkuvuustestissä käytettävä TE3-älykeppi mittaa liikelaajuuden asteen tarkkuudella. Lopuksi analyysi kartoittaa puolierot ja vertaa liikelaajuutta tavoitearvoihin. Olitpa sitten huippu-urheilija, aktiiviliikkuja tai raskaan arjen puurtaja, antaa testi sinulle erittäin kattavan analyysin kehosi tilasta.

Liikkuvuuden merkitys työhyvinvoinnissa ja tehokkuudessa.

Useat tutkimukset vahvistavat, että kehon liikkuvuuden puutteella tai väärillä liikeradoilla on suuri merkitys ihmisen hyvinvoinnissa. Ne aiheuttavat mm. jännitys- ja kiputiloja, heikentävät työtehokkuutta, hidastavat palautumista ja näin ollen vähentävät työssäoloaikaa. Tuki- ja liikuntaelinongelmat ovatkin yleisin sairauspoissaolojen syy.

Haasteena on usein, ettei ihminen ymmärrä liikkuvuuden merkitystä oman hyvinvoinnin kannalta eikä motivaatiota muutokseen ole.

Hyödynnä dataa mittauksessa ja motivoinnissa.

TE3 Liikkuvuusanalyysi on yhdessä terveydenhuollon ja urheilun ammattilaisten kanssa kehitetty yksinkertainen ja nopea tapa mitata sekä parantaa kehon liikkuvuutta.

TE3 Liikkuvuusanalyysissä käytetään suomalaista TE3-älykeppiä ja applikaatiota, jotka mittaavat kehon liikeradat asteen tarkkuudella ja antavat dataa subjektiivisen arvion tueksi sekä tuloksiin pohjautuvan henkilökohtaisen harjoitusohjelman. Yhden työntekijän mittaus ja opastus kestää alle 30 minuuttia.

Visuaalinen, helposti ymmärrettävä tulos ja vertailu tavoitearvoihin auttaa testattavaa ymmärtämään oman kehonsa tilan konkreettisesti. Tämä motivoi harjoittelussa!

Analyysi on käytössä jo mm. USA:n Tennisliitossa, Red Bullilla, LA Kingseillä, Ilmailulääketieteen keskuksessa ja Suomen Olympic Training Centereissä. Olemme myös Selkäliiton yhteistyökumppani ja mukana yliopistotasoisissa tutkimuksissa.

6 viikon teho-ohjelma liikkuvuuden parantamiseksi

TE3:n työhyvinvointiohjelma on pilotoitu suurten (+8000 työntekijää) yritysten kanssa.

Ohjelman sisältö:

  1. ALKUKARTOITUS: TE3 Liikkuvuusanalyysi
  2. HARJOITUSOHJELMA: tulosten perusteella personoidut liikkeet
  3. PIENRYHMÄOHJAUS: 4 x 45min ohjattu ryhmäliikunta
  4. TULOSTEN RAPORTOINTI: TE3 Liikkuvuusanalyysi ja palaute

* Analyysi ja harjoitukset voidaan suorittaa yrityksen tiloissa.
* Testaaja ja valmentaja tuovat tarvittavat välineet.
* Pienryhmäohjauksen ajat sovitaan etukäteen.

HINTA: 169€/hlö (alv 0%)

..joka on n. 50% yhden sairaspoissaolopäivän kustannuksista!


Ilmaiset treeniohjelmat ja oppaat

Lataa ILMAISET treeniohjelmat ja oppaat, niin otat ensimmäinen askel kohti parempaa kuntoa.

Ilmainen treeniohjelma

Treeniohjelma – Koko vartalon tehotreeni

Tee tämä harjoitus kolme kertaa viikossa ja lepää vähintään yksi päivä harjoitusten välissä. Voit siis tehdä harjoituksen esimerkiksi maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Treeni-opas

Kuntoilijan treeni-opas

Näin kehityt kuntosalilla 100% varmuudella! Oppaan luettuasi treenikehittymisesi, suorituskykysi sekä fyysinen kuntosi nousee aivan uudelle tasolle.

Treeniohjelma – Koko vartalon tehotreeni

Tee tämä harjoitus kolme kertaa viikossa ja lepää vähintään yksi päivä harjoitusten välissä. Voit siis tehdä harjoituksen esimerkiksi maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Kuntoilijan treeni-opas

Näin kehityt kuntosalilla 100% varmuudella! Oppaan luettuasi treenikehittymisesi, suorituskykysi sekä fyysinen kuntosi nousee aivan uudelle tasolle.